Fuldstændig ligesom Facebook tilbyder Instagram dig muligheden for en hel tæt dialog med dine kunder samt muligheden for virkelig at skabe nogle vigtige relationer samt et spændende univers for dine følgere at være en del af. Betyder det så, at du bare kan tage din Facebook strategi og bruge den i din markedsføring via Instagram? Nej, det gør det ikke.
Foruden de mest åbenlyse forskelle såsom content og funktioner, så er det nemlig ikke de samme brugere, du finder på Instagram, som dem du finder på Facebook. Eksempelvis er målgruppen på Instagram i en vis udstrækning væsentligt yngre. Studier har derudover vist, at den samme person interagerer forskelligt, afhængigt af om vedkommende er på Facebook, Instagram og sågar LinkedIn.
Hashtags, communities og dynamisk indhold
– lær at personalisere DIN Instagram markedsføring
Instagram er et medie, der tager sit udgangspunkt i billeder og kortere videoklip med dertilhørende tekstelementer. Ved hjælp af Instagram markedsføring har du som virksomhed således også en helt unik mulighed for at vise dine følgere, hvad du kan – og hvordan du på alle måder er mere spændende end dine konkurrenter.
Du kan udvikle et helt særligt hashtag for din virksomhed, et givent produkt eller noget helt tredje og på den måde også skabe en form for community imellem dig selv og dine følgere. Måden, hvorpå dette anvendes, er ved at opfordre dine følgere til at bruge det, enten når de besøger din virksomhed eller når de anvender dine produkter.
Instagram markedsføring vs. ROI
Blandt de digitale markedsføringsmuligheder, lægger Instagram sig til stadighed blandt nogle af de mest omkostningseffektive. Især når vi beskæftiger os med sociale medier. Ved hjælp af Instagram markedsføring har du muligheden for at nå rigtig mange brugere for ganske få ressourcer. I slutningen af 2016 introduceredes endvidere et annonceværktøj, således at det er muligt for virksomheder at skabe 100 % målrettede annoncer og derved få endnu mere ud af markedsføringskronerne.
SEO og Instagram markedsføring
Det er de færreste, der er klar over, at nogle af de ting, vi arbejder med, når vi beskæftiger os med søgemaskineoptimering, de kan også anvendes på Instagram. Ligesom vi ser det i Googles søgeresultater, betyder faktorer såsom søgeord og popularitet rent faktisk en del for, hvem – og hvor mange – der overhovedet ser de billeder, videoklip og opslag, du deler. Når vi implementerer SEO i Instagram markedsføring, arbejder vi således med søgeordsanalyser med henblik på korrekt anvendelse af hashtags, anvendelse af Instagrams egne annonceværktøjer, samarbejde med såkaldte influencers og meget andet.
Hjælp til Instagram markedsføring?
Din virksomheds Instagram markedsføring afhænger af branche, dine kunder og hvorvidt det overhovedet giver mening for dig at være til stede derpå.
Har du lyst til at høre mere omkring de forskellige muligheder, lige netop din virksomhed har i forhold til Instagram markedsføring? Hos byMedia står vi altid klar med råd og vejledning og tager hellere end gerne et møde med dig, hvor vi sammen kan finde ud af, hvordan vi opfylder dine drømme for lige præcis din virksomhed!